بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» سپیدی همیشه نشانه ی زمستان نیست

سپیدی همیشه نشانه ی زمستان نیست

اکثر ما در داستانها و اشعار ادیبانه شنیده ایم که ، سپیدی را نشانه ی زمستان دانسته اند و از همین روی هنگامی که نخستین مو های سپید بر سر انسان ظاهر می شوند ، گمان میکنیم که زمستان عمر فرا رسیده است . روزی خدمت یکی از بزرگان اهل دل بودیم ، ایشان داشتند مطالبی درباره ی شور و حال عرفانی می فرمودند ، خدمتشان عرض کردم که ما که دیگر پیر شده ایم ، ایشان فرمودند ، پیر عشق بابا ، پیر عشق شدی .


این بیان زیبای ایشان در دل من و دیگر دوستان اثری شگرف داشت ، آری انسان میتواند پیر عشق شود . انسان می تواند سپیدی نشسته بر سرش را در حکم سپیدی درختان از شکوفه های بهاری بگیرد و تازه آماده شود برای به بار نشستن و گل دادن و میوه دادن .


انسان قدرتهای فراوانی دارد ، یکی از قدرتهایش همین است که می تواند با تغییر دیدگاه خویش ، تغییر شگرفی در زندگی خویش ایجاد کند ، حالا فرق این دو دیدگاه را بنگریم . دیدگاه اول می گوید که با سپید شدن نخستین موهای سرت کار تو تمام شده و باید آماده ی استراحت و کم کم آماده ی رفتن شوی ، کارت دیگر تمام است !


آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

اما دیدگاه دوم میگوید ، با نمایان شدن نخستین موی سپید بر سرت ، تازه فصل گل دادن توست ، تو زمستان جهل را پشت سر گذاشته ای و اکنون وقت آن است که تمام سرت چون شکوفه های بهاری سپید شوند تا نوید میوه های شیرین در فصل تابستان را بدهند .


حال خودمان هر دو دیدگاه را در وجود خودمان امتحان کنیم ، واقعا چقدر احساساتمان متفاوت خواهند بود!


آری ، یکی از قدرتهای انسان ، تغییر حال و احوال اوست که یکی از راه های این تغییرات ، تغییر زاویه ی دید می باشد . ما میتوانیم با تغییر زاویه ی دید خود نه تنها حالی متفاوت داشته باشیم بلکه میتوانیم انرژی مثبتی نیز به اطرافیان خویش بدهیم .


بعد از آن دیدار ، هر کسی به من گفت پیر شده ام ، به او گفتم انشاءالله که پیر عشق شدید . و تغییر مثبت را در چهره ی فرد مذکور مشاهده کردم ، این یادگار باشد برای دوستان و خوانندگان عزیز این وبلاگ که بدانند اگر بخواهند می توانند پیر عشق شوند ، شما هم به هر کس که به شما گفت پیر شدم همین را بگویید و مشاهده کنید که طرف مقابل چه حال خوشی پیدا می کند . ما میتوانیم با کمی تغییر درونمان ، جهان بیرونمان را تغییر بدهیم ، کافیست آئینه ی دل خویش را به سویی دیگر بگردانیم و انوار حضرت دوست را در تاریکی های زندگی خود و دیگران بتابانیم آن موقع است که شاهد معجزات فراوانی خواهیم بود . پیر عشق شوید ای دوستان عزیزتر از جانم


با سپاس

محسن نامدارزاده

م.ن.صفا


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده