بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» راه کارهایی برای تولید اثر هنری

راه کارهایی برای تولید اثر هنری

در این مجال کوتاه قصد دارم راه کارهایی برای تولید آثار هنری بکر را که به باور و تجربه ی خودم مفید هستند ذکر کنم . بی شک اگر کسی بخواهد کپی کاری هنری انجام بدهد نیازی به این راه کارها ندارد ، این راه کارها برای افرادیست که مشتاقند که اثری بکر در عرصه های مختلف هنری خلق کنند .


1_ آشتی با خود :


هنرمند گاهی دچار قطع فوران ایده های هنری می شود ، این قطع شدگی ممکن است روزها و حتا ماه ها طول بکشد، درست است که این جریان برای همه اتفاق میافتد ولی نباید دست روی دست گذاشت و منتظر فوران اثر هنری و ایده ی ناب نشست ، بلکه باید در عین صبور بودن ، عملی نیز انجام داد . یکی از این اعمال آشتی با خود است . به باور ما وقتی هنرمند مدتها از خویشتن خویش فاصله می گیرد دچار حالتی می شود که در آن به کرخت شدگی روح می رسد و در این حالت است که بدترین روزهای هنرمند پیش میایند که قطع کلی جریان ایده های هنری می باشد . حال سوال این است که برای آشتی با خود چه کار باید انجام دهیم . اعمال زیادی برای این هدف وجود دارند که کسانی که در طرق معنوی سلوک عملی داشته اند به راحتی می توانند آن حالت را در خود به وجود بیاورند با شناختی که از روح خویش دارند ولی کسانی که سلوک عملی نداشته اند کارشان سخت تر است ، باید هر کس ویژگیهای شخصیتی و کودک درون خویش را یافته و سعی به ارضای درونی خویش کند ، شاید قدم زدن در طبیعت ، صحبت کردن با خود روبروی آیینه ، و هدیه خریدن برای کسی که دوستش داریم از بهترین کارهاییست که تجربه ی من نشان داده است که جواب می دهند . باقی اعمال را هرکس باید با شناخت کودک درون خویش بشناسد ، برای این مهم خواندن کتاب شفای کودک درون ترجمه ی سرکار خانم گیتی خوشدل سفارش می شود .


2_ ارتباط نزدیک با طبیعت :


یکی از بزرگترین الهام بخش های هنرمندان جهان در طول زمانهای طولانی تاریخ هنر ، طبیعت بوده است ، پس ارتباط با طبیعت می تواند راهکار مناسبی برای ریزش الهامات و برقراری جریان ذهنی انسان با جهان اصیل هنری باشد . هر کس از زاویه ی دید هنری خویش با طبیعت برقرار می کند ، موسیقی دان خوب گوش میدهد و نقاش خوب نگاه می کند و نویسنده ترکیب اجزاء را تفحص می کند ، مهم نیست که شما کدام را انجام میدهید مهم این است که با نهایت خلوص با طبیعت ارتباط برقرار کرده و عنصری برجسته را از طبیعت برای خویش شناسایی کنید ، این عنصر برجسته باید بیشترین ارتباط متقابل را با شما داشته باشد ، برای برخی این عنصر یک پرنده و یا درخت و یا بوته ی گل است ، پس عنصر نزدیک به خود در طبیعت را انتخاب کرده و با آن ارتباط برقرار کنید ، به همین راحتی شروع ریزش های الهامات هنری را در ذهن خویش خواهید دید .


3_ موقعیت عاشقانه :


همیشه ریزش های الهامات هنری در ذهن انجام نمی گیرند ، بلکه در بسیاری از افراد ابتدا در دل انجام گرفته و بعدا در ذهن صورتی به خود گرفته و نهایتا در عالم خارج پیاده می شوند ، برای این افراد ارتباط عاشقانه بسیار مهم است ، طبیعی ترین نوع این ارتباط ارتباط با یک هم نوع است ولی برخی از هنرمندان عاشق چیزی غیر از انسان می شوند حال یا بالاتر از مقام انسان است یا پایینتر تفاوتی ندارد مهم این است که قلب انسان را آماده برای گیرایی تصویر اولیه و فرکانس نخستین کند .


4_ مواجه شدن با آثار هنری اصیل :


هنرمندانی که دچار سکته ی الهامات می شوند ، یکی از کارهایی که می توانند انجام دهند این است که با یک اثر هنری اصیل در رشته ی هنری خویش روبرو شوند . اصیل بودن به معانی مختلفیست ، یکی از ابتدایی ترین معانی آن کپی نبودن اثر است ، از دیگر مشخصات آن همه گیر شدن اثر در بین هنردوستان حرفه ای است نه مردمی که هنر را تنها برای لذت و تفریح می خواهند . ماندگاری به جهت زمانی نیز می تواند شاخصه ای برای اصالت اثر هنری باشد چرا که باور ما بر این است که اگر اثری اصیل نباشد به مرور زمان محو خواهد شد و از خاطره ها نیز پاک می شود . البته مواجه شدن با یک چنین اثری کمی قدرت هم می خواهد چون معمولا هنرمندی که توان محیط شدن بر احساس خود را نداشته باشد با مواجه شدن با چنین آثاری تا مدتها آثارش به گونه ای کپی گرفته شده از اثر مذکور خواهند بود . پس مراقب باشید که بر خودتان مسلط باشید برای این کار خوب است پس از مواجه شدن با اثر هنری اصیل ، سه روز به خودتان فرصت بدهید و هیچ الهامی را پیگیری نکنید و در این سه روز فقط با طبیعت ارتباط داشته باشید . بعد از این سه روز آثار مستقل تری را الهام خواهید گرفت . چرا که از روح اثر هنری اصیل مدد گرفته اید نه از ظاهر آن .


این چهار روش عمومی ترین روشهاییست که این بنده تجربه کرده ام ، اگر قسمت بود در آینده روشهای دیگری را نیز عرض خواهم کرد . به امید فوران روزافزون الهامات هنری بر قلب و ذهن هنرمندان عزیزمان .


با سپاس

محسن نامدارزاده

م.ن.صفا


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده