خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» یکی از هزاران

یکی از هزاران

دوستان درود


به باور ما مطالعه و تفکر هدفمند ، هزاران فایده دارد . از گذراندن اوقات فراغت به بهترین نحو ممکن و به صورت سالم گرفته تا ساخته شدن جامعه ی انسانی بر اساس موازین والای انسانی . اما امروز قصد دارم تنها یکی از هزاران ارزش مطالعه و تفکر را ذکر کرده و باور خویش را در این مورد به صورت کاملا مختصر بیان نمایم ، که از حوصله ی دستان خواننده نیز خارج نباشد .


این روزها اجباری به اجبارهای زندگی اجتماعی انسان در کره ی ارض افزوده شده است و آن ، ماندن در خانه و دوری از تجمعات است . بی شک همه ی یاران و دوستان عزیز می دانند که علت این امر ، وجود ویروس کوید نوزده می باشد .


طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

من در این مدت با بسیاری از دوستان و افراد غیر آشنا ، گفتگو داشته ام ، چه در فضای مجازی و چه در فضاهای اجتماعی مثل نانوایی که به ناچار باید در آن شرایط اجتماع جمعی قرار می گرفتم .


جالب است که عرض کنم نتیجه ی پژوهش بنده در این مورد این بود که اکثر کسانی که به مطالعه عادت دارند ، یا به نوشتن می پردازند یا هر هنر دیگری را ولو به صورت تفننی در خویش پرورش داده اند ، از این شرایط بهترین استفاده را در جهت رشد خویش و سپس در جهت گذراندن اوقات فراغت قرنطینه ای خویش می کنند . دوستان مذکور در برخی موارد حتا موفق شده اند جهشی بزرگ در سبک زندگی خود و یا در شاخه ی هنری خویش ایجاد کنند .


اما در مقابل ، کسانی که تنها تفریحاتشان تفریحات خیابان گردی و غیره بوده است ، عموما یا دچار افسردگی شده اند و یا در معرض آن قرار دارند .


بی شک انسان موجودی اجتماعی بوده و نمی تواند به تنهایی زندگی کند ، اما برخی شرایط انسان را وادار به گذران اوقات در خلوت می کنند . این شرایط مثلا برای بازماندگان جنگ جهانی اول و دوم ، یا برای زندانیان و دیگر گروه ها ، در موقعیت ها و زمان های مختلف پیش آمده است .


به گمان این حقیر ، بهترین راه گذراندن این شرایط ، بدون دچار شدن به مشکلات روحی و عصبی ، همچون افسردگی ، همین پرداختن به مطالعه و هنر و تفکر می باشد .


در این صورت دوستان می توانند پس از رع شر ویروس کرونا از سر جامعه ی بشری ، با خورجینی پر و انباشته از دارایی های ارزشمند به دل جامعه برگردند . دارایی هایی که در همین دوران انزوا و خانه نشینی اجباری تحصیل شده اند .


از همین روی ، چون خودم نیز به کار هنری ، مطالعه و تفکر نوشتن ماحصل افکارم در خلوت خویش میپردازم و نتیجه های بسیار عای ای گرفته ام ، حیف دانستم که این سخن کوتاه را برای شما مهربان یاران بیان نکنم . حتا دوستان دانش آموز و دانشجو از این فرصت می توانند استفاده کنند و بهترین نتیجه ها را در این ترم و این ایام از درس خواندن و پژوهش ، بگیرند .


این تنها یکی از هزاران فایده ی پرداختن به مطالعه و تفکر و هنر در خلوت خویش است ، بی شک اگر این عادت به صورت همگانی در آمده و برای عموم انسان های یک کشور عادتی دایمی باشد ، بهترین نظام اجتماعی را آن اجتماع خواهد داشت . و بهترین نظام اجتماعی ، والاترین و شرافتمندانه ترین دستگاه های حاکمیتی را نیز خواهند آفرید . تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل


با سپاس

محسن نامدارزاده

م.ن.صفا

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده