دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» زندگی همچون موسیقی

زندگی همچون موسیقی

زندگی را می توان از زوایای مختلف مشاهده کرد . معمولا انسان به هر میزان که درک وسیعتر و عمیقتری از زندگی داشته باشد ، زندگی با کیفیت تری را نیز تجربه خواهد کرد .


یکی از راهکارهای من به دوستان ، برای افزایش درک از زندگی و در نتیجه باروری بخشیدن به کیفیت زندگی ، این است که دوستان در یک رشته ی هنری به فعالیت ولو به صورت تفننی بپردازند .


مثلا در هنر موسیقی که در این مجال ، مورد بحث ماست ، سخنها و حکمت های فراوانی وجود دارد که می توانند به عمق بخشیدن به سطح زندگی ما یاری رسانند .


آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

بعد از اندک دانشی از نتهای موسیقی و شناخت ابتدایی از کیفیت و ارزش و تعاریف آنها ، فهم مطلبی که در ادامه بیان خواهد شد آسان تر و درک از آن ، عمیقتر خواهد بود .


آری ای دوست ، برای رهایی از دام بسیاری دامهای زندگی ، همچون غم ، روزمرگی ، بی انگیزگی و غیره ، گاهی لازم است که خود را از بیرون نگاه کرده و فارغ از تعلقاتی که تو را در جامعه تعریف کرده اند ، خویشتن خویش را نظاره گر باشی . یکی از راهکارها به باور من این است که خود کنونی و حال و وضع کنونی خود را همچون نت ها و نشانه ها و علایم موسیقایی مشاهده بفرمایی . پس از کمی ممارست و تمرین به سهولت خواهی دید که زندگی چه زیبایی هایی داشته که تو آنها را ندیده بودی . برای حس خوب داشتن و خوشبخت بودن ، نیاز به داشتن وسایل مادیه ی خاص نداری . احساس خوشبختی حسی درونیست و کافیست در خودت پیدایش کرده و شادی و شعف آن را در خویشتن خویش کشف کنی .


نت ها و علایم دیگر موسیقی هر کدام به تنهایی ، مفهومی ندارند و اگر بخواهند به تنهایی اجرا شوند یک صدای تک ضربی یا یک سکوت کوتاه یا طولانی خواهند بود . این قرارگیری تمام این علایم در کنار هم با نظمی خاص است که زندگی تو را به سطحی بالاتر از سطح زندگی عامیانه ای که دچار روزمرگی شده است خواهد برد . اگر اکنون ساکتی ، بدان که این سکوت تو در نظم کلی زندگی ات ایجاد آهنگی دلنشین خواهد کرد و اگر اکنون در زندگی ات خبری از صداهای بالا نیست ، بدان که در خطوط حامل پایین تر قرار گرفته ای . البته برای اجرایی کردن این مقوله ، بنده آموزشهایی دارم که به زودی به امید حضرت دوست در اختیار دوستان به صورت یک کتاب مجزا قرار خواهند گرفت . اما خلاصتا اینکه حال این لحظه ی خود را با خودش مقایسه نکن ، بلکه آن را در طول زندگی ای طولانی مشاهده نما که همچون یک نشانه از صدا یا سکوت ، در صفحه ی نت زندگی ات در حال نواخته شدن و اجرا می باشد .


اینگونه نه تنها شادی ها تو را از راه به در نخواهند کرد بلکه غم ها نیز توان از پای در آوردن تو را نخواهند داشت .


این متن همچون باقی متنهای بنده متعلق به تفکرات شخصی من بوده و هر گونه کپی برداری از آن اخلاقا نادرست و قانونا قابل پیگیری است .


تنها به این مختصر کفایت می کنم و دوستان عزیز را دعوت به تفکر در آنچه عرض شد می نمایم


محسن نامدارزاده

م.ن.صفا


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده