خرید از سراسر دنیا


» جنگ تعطیل !

جنگ تعطیل !

دوستان و مهربان یاران عزیز ، آیا دقت کرده اید که مدتیست که جنگها تعطیل شده اند؟! این از نتایج ویروس کرونا است ، کرونا آدمها را خانه نشین کرد ، وقتی انسانها یاد بگیرند که در خانه ی خود نشسته و پایشان را از گلیم خود دراز تر نکنند ، جنگ تعطیل می شود . آری آدم به یاد این ضرب المثل میافتد ، پای را از گلیم خود درازتر کردن !


حتا سیاستمداران ایالات متحده امریکا که مدتیست برای تمام دنیا شاخ و شانه می کشیدند ، حالا حدود یک ماهی است که در خانه هاشان نشسته و به دزدیدن ماسک از دیگر کشورها کفایت کرده اند ! خخخخ دزدیدن ماسک!


زمانی وقتی می گفتند برای آب جنگ خواهد شد ، من می خندیدم و میگفتم حتما کارخانه های آب معدنی می شوند استراتژیک ترین نقاط کشورها ! حالا واقعا دارم باور می کنم ، چون بشری که با اینهمه ادعای تمدن و مدرنیت خویش به ماسک دزدی رو آورده ، دزدی آب حتما کار باکلاس تری خواهد بود . بگذریم .


چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

دوستان عزیزم ، در این مدت چند مرتبه خاطرنشان کردم که کرونا ویروس فرصت طلایی بشر است ، آری اکنون نیز می گویم ، اما چندان خوشبین نیستم که بشر سر عقل بیاید و سازمانهای جهانی بتوانند از این فرصت استفاده کنند چرا که اساسا ملاک و پایه ی سیاست در دنیای کنونی ما ، اخلاق نیست بلکه ضداخلاق است . اما وظیفه ی نویسنده نوشتن و گفتن است و ولو وظیفه ی سیاستمدار گوش نکردن باشد ! چقدر زیباست این فرصت طلایی ، چقدر زیباست که کوچکترین اعضای این کره ی ارض این رنگین کمان راه شیری ، امروز ما را مجبور به خانه نشینی و درازتر نکردن پایمان از گلیم خود کرده است . چقدر زیباست که طبیعت بهاری را به خود می بیند بدون کژکاریهای انسان ، و این بهار را مدیون کرونا ویروس است . من باور دارم که طبیعت در یک روح واحد زمینی قرار دارد که می تواند فهم کند بسیاری از مسایل را و امروز نیز قدردان کرونا ویروس است . هنگامی که جنگلهای استرالیا در آتش جهالت بشری می سوختند ، طبیعت با خود می گفت ، انسان برای مهار این آتش چه می کند و روح طبیعت جواب میداد که هیچ ، تازه انسانهایی هستند که دوست دارند مقداری آنطرف تر یعنی آسیا را هم به آتش بکشند ! فکرش را بکنید ، موجود هوشمندی که یک طرف خانه اش آتش گرفته و به جای خاموش کردن آن در حال آتش زدن طرفی دیگر است ! آیا شما هوشمندش می دانید؟!


مهربان یاران عزیزم ، من حقیر که نمی توانم در سطح جهانی کاری بکنم ، تنها کارم این است که مطلبی بنویسم که ده بیست نفر شاید ، آن هم شاید بخوانندش و از این میان یکی دو نفر به آن اندیشه کنند . اما می توانم کار بزرگی را انجام دهم ، و آن کار این است که ، خودم پا و دستم را از گلیمم درازتر نکنم . خودم قناعت را در وجود خود بپرورانم این شروع حرکتی عظیم خواهد بود که من و شما می توانیم آغازگرش باشیم . همانگونه که یک نفر از ما می تواند شعله ای ایجاد کند که جنگلهای استرالیا را بسوزاند ، پس یک نفر از ما نیز می تواند در خویش حرکتی را شروع کند که شروعی باشد برای اتمام جنگ از روی شعور والای انسانی نه از ترس کرونا ویروس .


آری بشر توان انجام بسیاری کارها را در خویش دارد و من و شما با تمدن عظیم و فرهنگ غنی مان می توانیم شروع کننده ی این حرکت باشیم . سپاس از اینکه این خطوط را خواندی ای مهربان یار .


با سپاس

محسن نامدارزاده

م.ن.صفا

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده